МАГМА ГРУП

Ваши достижения 

сохраним и приумножим

(050)500-26-35, (044)383-05-78

Те, що врегулювали на державному рівні особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України, це є зрозумілим. Не є зрозумілим присвоєння Криму статусу “Вільної економічної зони”….поняття вільної економічної зони в міжнародній практиці це, думаю, щось інше..

Президент України Петро Порошенко підписав Закон України від 12.08.2014 р. № 1636-VII “Про створення вільної економічної зони “Крим” і про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України”.Вільна економічна зона “Крим” (далі – ВЕЗ “Крим”) запроваджується строком на 10 років у межах двох адміністративно-територіальних одиниць України: АР Крим та міста Севастополя.

Згідно з законом, на території ВЕЗ “Крим” діє особливий правовий режим економічної діяльності фізичних та юридичних осіб, у тому числі особливий порядок застосування норм регуляторного, податкового та митного законодавства України, а також особливий режим внутрішньої та зовнішньої міграції фізичних осіб.

У межах ВЕЗ “Крим” створюється вільна митна зона, що за своїм функціональним типом є одночасно вільною митною зоною комерційного, сервісного та промислового типу згідно із статтею 430 Митного кодексу України.

Також законом передбачається створення Керуючої компанії вільної економічної зони “Крим” Функції та повноваження Керуючої компанії, а також порядок контролю за її діяльністю визначаються Кабінетом міністрів України. Кабмін може відмовитися від утворення Керуючої компанії.

На території ВЕЗ “Крим” не справляються загальнодержавні податки та збори, визначені ст. 9 Податкового кодексу, та збір на обов’язкове державне пенсійне страхування.

Взаємовідносини між особами, які мають податкову адресу на території ВЕЗ “Крим”, та особами, які мають податкову адресу на іншій території України, є контрольованими операціями.

Фізособа, яка має податкову адресу (місце проживання), юрсоба (відокремлений підрозділ), яка має податкову адресу (місцезнаходження) на території ВЕЗ “Крим”, прирівнюються з метою оподаткування до нерезидента.

Доходи найманих працівників, які мають постійне місце проживання на території ВЕЗ “Крим”, як зарплата та інші подібні виплати та компенсації, що виплачуються роботодавцем з місцезнаходженням на іншій території України, оподатковуються за загальними правилами за місцезнаходженням такого роботодавця.

На території ВЕЗ “Крим” можуть справлятися місцеві податки та збори, визначені ст. 10 Податкового кодексу.

Фізособа, яка має податкову адресу на іншій території України ніж ВЕЗ “Крим”, зобов’язана задекларувати об’єкти житлової нерухомості, що перебувають у її власності та знаходяться на території ВЕЗ “Крим”.

Поставка товарів на/з територію ВЕЗ “Крим”, а також поставка послуг на/з територію ВЕЗ не підпадають під норми міжнародних угод (договорів), що регулюють питання міжнародного обігу товарів, зокрема (але не виключно) про зони вільної торгівлі, або укладені у межах ГАТТ/СОТ.

Переміщення готівкової валюти держави-окупанта через адміністративний кордон ВЕЗ “Крим” забороняється, за винятком її переміщення фізичними особами в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10 тис. гривень, за умови усного декларування посадовій особі митниці.

Україна гарантує захист майнових і немайнових прав фізичних та юридичних осіб на території ВЕЗ “Крим” згідно із законами України, у тому числі щодо захисту іноземних інвестицій.

Закон набирає чинності з дня 27 вересня 2014 р. (опублікований в “Голосі України” 26.09.2014 р.)

Джерело: “Дебет-Кредит”